BeBold | Veldonderzoek

Dit semester werkt team Be Bold, bestaande uit vier Industrieel Ontwerp studenten, aan de ontwikkeling van de Salvitae water filter; een autonome oplossing voor drinkwater in India. Het team was vijf weken in India om doelgroepen, hun behoeftes, wensen en de context te onderzoeken. We werkten het meest in Ivar Kandapura, een klein dorp ten noorden van Bangalore. Lokale kennis van mensen, producten, ondernemen en cultuur helpen ons bij ontwerpen en business modelling.

Eerste interviewden we een diverse groep inwoners. We bespraken hun dagelijkse activiteiten en de rol van water in hun leven en cultuur. Afbeeldingen en icoontjes stimuleerde het gesprek. Van 12 geïnterviewde families selecteerde we er 6 als mogelijke doelgroep. Deze families lieten we ons concept zien voor feedback. We gebruikten een schaalmodel en gebruiksscenario om onze ideeën uit te leggen. Door Salvitae te vergelijken met huidige drinkwater services en producten kregen we inzicht over de positionering in de markt. Tot slot testte we verschillende promotie en prijs constructies om een geschikt business model te bepalen.

We hebben geleerd dat je een flexibele planning moet hebben om onderzoek in India te doen. We zijn warm ontvangen in India en enorm geholpen door de lokale bevolking. We kijken terug op een succesvolle tijd.

De nieuwe inzichten nemen we mee in het herontwerp en business model. Daarnaast testen we momenteel een prototype in de Botanische Tuinen in Delft om de productie van schoon water te optimaliseren.

Wil je meer updates en informatie over het project? Check https://www.facebook.com/bebolddelft/

Help mee!

Steun onze projecten vanaf €2,- per maand!

Word donateur Meld jouw project aan